نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

حذف زودهنگام نماینده مشهد از جام حذفی فوتبال| پنالتی علیه «پیام»

  • کد خبر: ۸۶۲۷۶
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
حذف زودهنگام نماینده مشهد از جام حذفی فوتبال| پنالتی علیه «پیام»
پیام توس مشهد در نخستین بازی رسمی باخت و از جام حذفی کنار رفت.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ آه هواداران پیام بلند می‌شود تا ماراتن گرم و هیجان‌انگیز «پیام توس» مشهد و «بنتو‌حسام‌مهر» فارس در چهارچوب مرحله دوم جام حذفی فوتبال در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) به کام مشهدی‌ها تمام نشود. تیم فوتبال پیام که بعد از ۱۰‌سال دوری از میادین بار دیگر توسط گروهی از نسل جوان دهه ۷۰ و ۸۰ این تیم در فوتبال کشور شکل گرفت، دیروز در نخستین بازی رسمی و در جام حذفی به میدان رفت و حاصل آن یک نمایش امیدوارکننده و جذاب بود که البته با کسب نتیجه همراه نشد و نماینده مشهد با شکست در ضربات پنالتی از صعود به مرحله بعد باز‌ماند.

پیام در‌حالی‌که در پایان ۱۲۰‌دقیقه تلاش مقابل میهمانش، تن به تساوی ۲‌بر‌۲ داده بود، در ضربات مرگ‌بار پنالتی نتوانست از اقبال بد فرار کند و شاگردان بابایی بازی را با نتیجه نهایی ۶‌بر‌۴ به حریف واگذار کردند. نبرد شاگردان محمد بابایی با قرمزپوشان شیرازی، نکات فنی و حاشیه‌ای زیادی داشت؛ از خلق موقعیت‌های متعدد روی دروازه حریف گرفته تا ناکامی بزرگ بازیکن لیگ‌برتری‌دیده این تیم در ضربات مرگ‌بار پنالتی.

پخش زنده برای ناآشنا‌ها

باشگاه پیام توس مشهد در یک اقدام جالب، پخش زنده تلویزیونی این بازی را از سیمای خراسان‌رضوی گرفته بود؛ مسئله‌ای که انگیزه دو‌چندانی به بازیکنان ناآشنای هر ۲ تیم داده بود. پیام در فهرست بازیکنانش یکی‌دوجین بازیکن جوان، بی‌تجربه و صد البته بومی داشت. از یونس نمازی، مهدی دانش‌خواه، امیر مرادی، احسان محروقی و... تا بازیکنان با‌تجربه‌ای، چون سالار افراسیابی، یونس علوی، صادق نیک‌فر و مهدی صحرایی که بازیکنان میدان‌دیده‌ای بودند.

نمایش تاکتیکی پیام در ۹۰‌دقیقه

نبرد پیام و بنتو‌حسام‌مهر با اشتباه‌های پُرتکرار بازیکنان جوان ۲ تیم آغاز شد؛ به‌شکلی‌که می‌توان یک‌ربع آغاز بازی را یک‌ربع اشتباه‌ها نامید. بعد از آن بود که رفته‌رفته تیم میزبان بر زمین و بازی مسلط شد و شاگردان محمد بابایی در نیمه دوم به اوج فرم تاکتیکی خود رسیدند و بار‌ها روی دروازه تیم شیرازی صاحب موقعیت‌های گل‌زنی شدند؛ موقعیت‌هایی که یکی پس از دیگری یا با واکنش‌های خیره‌کننده آشوری، گلر بنتو‌حسام، یا با بی‌‎دقتی مهاجمان، یا با مانع تیرک دروازه از دست رفت تا اینکه بالاخره در دقیقه‌۹۰‌به‌علاوه‌۲ و در‌حالی‌که داور ۶‌دقیقه وقت اضافه اعلام کرده بود، مهدی صحرایی روی یک فعل‌و‌انفعال درون محوطه جریمه صاحب توپی بادآورده شد و آن را به گل تبدیل کرد؛ گلی که با اعتراض وحشتناک کادر فنی و تیم شیرازی همراه بود که معتقد بودند گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است. این در‌حالی است که تصاویر آهسته، بیانگر سالم‌بودن گل بود. در ادامه پیامی‌ها خیلی زود و در‌حالی‌که اسیر موقعیت شادی بعد از گل بودند، درون محوطه جریمه خود غافل‌گیر شدند و گل تساوی را دریافت کردند تا کار به ۱۲۰‌دقیقه کشیده شود.

بازگشت با یک جنجال بزرگ

در وقت‌های اضافه و در‌حالی‌که باز همه توپ‌و‌میدان در اختیار پیام بود، تیم زیرک و باهوش شیرازی روی یک ارسال کرنر درون محوطه جریمه پیام، صاحب توپ شد و مهاجمان این تیم توانستند با یک ضربه، کار را تمام کنند. پیروزی ۲‌بر ۱ شیرازی‌ها تا دقیقه‌۱۲۰ ادامه داشت تا اینکه ارسال ثانیه پایانی پیامی‌ها درون محوطه جریمه و بعد از یک فعل‌و‌انفعال با دستان مدافع شیرازی برخورد کرد تا این‌بار کمک‌داور اعلام پنالتی کند؛ پنالتی که اعلامش از‌سوی داور، نیمکت تیم شیرازی را بار دیگر به هم ریخت و این‌بار سرمربی تیم بنتو‌حسام‌مهر فارس بود که به‌خاطر شدت اعتراضش، از زمین مسابقه اخراج شد. پنالتی که توسط احسان محروقی به گل تساوی‌بخش تبدیل شد و کار به ضربات مرگ‌بار پنالتی کشید.

۲ چهره ویژه پیام در یک قاب

قاب ثابت دوربین تلویزیونی حاضر در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) مشهد روی نقطه پنالتی بود؛ جایی که بازیکنان شیرازی پنالتی‌هایشان را یکی از یکی بهتر می‌زدند و این گلر جوان مشهدی بود که در برابر این ضربات تسلیم محض بود. یونس نمازی، گلر پیام، که پسر جواد نمازی، پیشکسوت پیامی فوتبال مشهد است، نه‌تن‌ها در ضربات پنالتی موفق نبود که در طول بازی هم روی هر ۲‌گل عملکرد ضعیفی داشت.

اما چهره ویژه دیگر پیامی‌ها در ضربات پنالتی، سالار افراسیابی بود؛ بازیکن باتجربه و لیگ‌برتر‌دیده تیم که بازوبند کاپیتانی را هم به بازو داشت و انصافا در این بازی از خوب‌های پیام بود. افراسیابی در آخرین ضربه پیامی‌ها پشت توپ رفت و در‌حالی‌که کسی انتظار نداشت، توپ را به تیرک افقی دروازه کوبید تا کار پیام یکسره شود. البته در‌این‌میان نباید از نقش مؤثر سنگربان نوزده‌ساله بنتو‌حسام‌مهر، محمد آشوری، بگذریم که در طول بازی بار‌ها ناجی تیمش شد و در ضربات پنالتی هم روی همه ضربات واکنش‌های خوبی داشت.

نونواری ثامن و امید به آینده

پیام توس مشهد از جام حذفی کنار رفت و از هفته آینده باید در چهارچوب لیگ دسته‌دوم به میدان برود. شاگردان محمد بابایی در این بازی نمایش خوبی داشتند و حالا امید‌ها به این تیم و آینده‌اش بیشتر شده است. از طرفی این اولین بازی رسمی دوباره در ورزشگاه تازه نونوار‌شده ثامن‌الائمه (ع) مشهد بود که مدت‌ها درگیر بازسازی بود؛ ورزشگاه شیک و بازسازی‌شده‌ای که حالا می‌تواند با نمایش خوب پیام، آینده خوبی را برای فوتبال استان در آن تصور کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->